For companies with and without a marketing department as well as agencies

Green Shortcut,
a dialogue tool

Sustainability as well as Green Marketing starts with conversation and dialogue. That’s why we’ve developed a dialogue tool that quickly finds out where you are on your journey.

After the test, you’ll be taken to a page with relevant information for your situation and the option to get extra help.

Første del af Grøn Genvej

Et dialogværktøj til Grøn Marketing og bæredygtighed som identificerer, hvor i processen du er.

Start nu

0$

Du dirigeres nu videre til relevant ekstra information

Gør din virksomhed noget bæredygtigt nu?

Skriv eller vælg for at gå videre

Kommunikerer I de bæredygtige tiltag ud?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvorfor ikke? (2)

Skriv eller vælg for at gå videre

Har du lyst til, din virksomhed skal være mere bæredygtig?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvorfor ikke? (1)

Skriv eller vælg for at gå videre

Sparingssamtale i 30 minutter

Ønsker du en gratis og uforpligtende sparringssamtale, hvor vi kigger på, hvordan du kan udnytte bæredygtigheden i din kommunikation bedre? Og eventuelt kigger på, hvad mere du / dine kunder kan gøre bæredygtigt?

Skriv eller vælg for at gå videre

Har I mod på at kommunikere dem ud?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvordan har resultatet været?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvad gør I af bæredygtige tiltag nu?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvor mange ansatte har du?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvilken type virksomhed kommer du fra?

Vælg den kategori som passer bedst.

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvilken branche arbejder du i?

Skriv hvilken her

Skriv eller vælg for at gå videre

Gør du følgende i kommunikationen?

Tjekliste af Grøn Marketing og bæredygtige aspekter, som kan bruges i kommunikationen


Handler om at undgå overkommunikation af bæredygtighed


Følger marketingloven til punkt og prikke.


Være opmærksom på lovgivning, som påvirker din industri. Eksempelvis byggebranchen som i 2023 skal dokumentere CO2 i nybyggeri over 1.000m2.


Kender du din grønne målgruppe helt ned til mindste detalje?


Eksempelvis et roadmap som går 10 år frem og kigger holistisk på alt, virksomheden gør direkte og indirekte.


Mission, vision, forretningsplan og gameplan


Kunder såvel ansatte


Konkurrenter, leverandører, kunder, NGO'er, det offentlige osv.?


eksempelvis 1) forlænget levetid, 2) cirkulære værdikæder, 3) industriel symbiose, 4) genbrugsplatform


Eksempelvis ved at bruge Life Cycle Assesments (LCA) og lignende?



Nye produkter automatisk baseres på cirkularitet og bæredygtighed?


Via kurser, uddannelse og anden opkvalificering


Plan for at bruge alle verdensmål i løbet af eks. 15 år?

Uddyb gerne andet som I gør eller du gerne så I gjorde mere af, som ikke er på listen.

Skriv eller vælg for at gå videre

Din stilling

Skriv hvilken stilling her

Skriv eller vælg for at gå videre

Udfordringer med bæredygtighed på arbejdspladsen

Skriv eller vælg for at gå videre

Uden marketingafdeling

Hvor lægger dit månedtlige marketingbudget henne?

Skriv eller vælg for at gå videre

Bruger I ekstern marketinghjælp?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hjælper I allerede kunder med grøn marketing?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvad får I ekstern hjælp til?

Skriv eller vælg for at gå videre

Budget

Hvor ligger dit månedtlige eksterne marketing og kommunikations budget henne?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvad mangler I af viden for at hjælpe kunderne med grøn marketing?

Skriv eller vælg for at gå videre

Samarbejde med andet bureau om Grøn Marketing

Ville I have lyst til at samarbejde med et andet bureau som specialiserer sig i Grøn Marketing?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvorfor ikke?

Skriv eller vælg for at gå videre

Hvad har I mest brug for hjælp til grøn marketing med?

Skriv eller vælg for at gå videre

Gratis information

Ønsker du gratis information om grøn marketing og bæredygtighed? (maks. 1 mail om måneden)

Skriv eller vælg for at gå videre

Book sparingssamtale

Uforpligtende og online

30 minutter gratis uforpligtende sparringssamtale om grøn marketing og bæredygtighed.
Book en online session herunder: 

calendly.com/tribemedia.dk

Skriv eller vælg for at gå videre

Sådan! Første del af Grøn Genvej er færdig.

Baseret på dine svar, bliver du sendt videre til en relevant side, hvor du nu mangler sidste niveau, som bliver lidt mere konkret. Her får du inspiration og mulighed for at få hjælp til Grøn Genvej.

Summary

Description Information Quantity Price
Discount :
Total :

Who is the tool for?

2 entry angles

The tool is for you who:

  1. are working on sustainability, but may not be taking advantage
    the full potential of Green Marketing
  2. want to start the green journey, but find it unmanageable
  3. in general, the aim of the test is to set your mind in motion, after which you will be redirected to a relevant page

Scroll down if you are ready to proceed without the test and choose a target group that suits you

marketing services for 3 target groups

Which target group suits you?

We help 3 different target groups with either 1) communicate green products more effectively or 2) start the green journey.

  • Agencies seeking knowledge on Green Marketing and the strategic use of sustainability for their own clients,
  • SMEs without a marketing department who want to communicate sustainability correctly and effectively, and
  • Larger companies and SMEs with marketing departments, where we help with selected specialised services such as video, green marketing strategy and workshops. Choose your target group below:

Without marketing department

Close cooperation with the company

With marketing department

Expertise and assistance

For marketing agencies

Yes, we help our competitors 🙂

General green marketing services

Prices depend of course on scope. Contact us for a good chat.

Who helps you with Green Marketing?

Selected specialists in sustainability, communication and marketing

Leading sustainability experts have helped and are helping us with the sustainability parameters
We help and teach you Green Marketing, strategy and content that stands out

How Green Marketing

Think-out-of-the-box content is necessary to get started with sustainability.

Your organisation is going to work on sustainability no matter what. Time is the only variable. So you might as well start thinking outside the box right away. Our New Year’s speech is one way to do that. Humour, seriousness and honesty are the way forward.

The result is growth for today and tomorrow.

And perhaps a faster green transition (-:

Testimonials

What other companies say about the team behind

Our service is new and fresh, so you automatically get a competitive advantage by being a first-mover. In addition, we work with some of the country’s leading sustainability experts: we do the Green Marketing ourselves. In addition, you can hear what our existing customers say about working with us.

What do you get out of the dialogue starter?

Investing for the future and delivering results now and here

Your core product or communication does not change from day 1 with the dialogue tool, Green Shortcut. But it is also hoped that the tool will lead to action.

In addition, 22% of Danish companies are working strategically with sustainability in 2018. The figure was only 12% the previous year. So if you’re not green in the future, you’ll very quickly be at the back of the queue.

Take the test and get started with Green Marketing

Use the dialogue tool now

Skal vi arbejde sammen?

Udfyld formularen, så kontakter vi jer hurtigst muligt. 

Should we work together?

Fill out the form and we will contact you as soon as possible.

Green Marketing Newsletter

The first 200 get free access to our Green Marketing course. In addition, get special offers and of course the latest knowledge on sustainability and green communication.

By pressing “send” you agree to receive emails relevant to green marketing. In addition, you agree, we process your data. See our processing of personal data in the Privacy Policy. You can withdraw your consent at any time via an unsubscribe link at the bottom of the email.

Merry Christmas and thank you for your cooperation

No matter how much or little we’ve talked this year, our collaboration still means a lot to us at the Tribe.

That’s why we want to give you some special Christmas gift that might help you in 2022.


40% discount on a video or photo
for the website or social media.

The gift can be picked up at our office dalbygade 40U 1. floor or you can book an online conversation in my, Benjamin, calendar.

I look forward to talking to you. Merry Christmas!