Grøn Genvej del 2: Hvordan kommer din marketingafdeling videre?

Marketingafdelingens grønne marketing

Udnytter I det fulde potentiale? Uanset hvad din virksomhed eller marketingafdeling arbejder med, fylder bæredygtighed og grøn marketing meget. Derfor en hjælpende hånd i form af kurser og services.

Bæredygtighed kommer først

OBS. Har du brugt Grøn Genvej værktøjet? Testen er fundamentet, da den identificerer, hvor langt i rejsen virksomheden er med bæredygtighed og grøn omstilling.

Første del af Grøn Genvej

Et dialogværktøj til Grøn Marketing og bæredygtighed som identificerer, hvor i processen du er.

Start nu

0$

Du dirigeres nu videre til relevant ekstra information

Gør din virksomhed noget bæredygtigt nu?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Kommunikerer I de bæredygtige tiltag ud?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvorfor ikke? (2)

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Har du lyst til, din virksomhed skal være mere bæredygtig?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvorfor ikke? (1)

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Sparingssamtale i 30 minutter

Ønsker du en gratis og uforpligtende sparringssamtale, hvor vi kigger på, hvordan du kan udnytte bæredygtigheden i din kommunikation bedre? Og eventuelt kigger på, hvad mere du / dine kunder kan gøre bæredygtigt?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Har I mod på at kommunikere dem ud?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvordan har resultatet været?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvad gør I af bæredygtige tiltag nu?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvor mange ansatte har du?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvilken type virksomhed kommer du fra?

Vælg den kategori som passer bedst.

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvilken branche arbejder du i?

Skriv hvilken her

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Gør du følgende i kommunikationen?

Tjekliste af Grøn Marketing og bæredygtige aspekter, som kan bruges i kommunikationen


Handler om at undgå overkommunikation af bæredygtighed


Følger marketingloven til punkt og prikke.


Være opmærksom på lovgivning, som påvirker din industri. Eksempelvis byggebranchen som i 2023 skal dokumentere CO2 i nybyggeri over 1.000m2.


Kender du din grønne målgruppe helt ned til mindste detalje?


Eksempelvis et roadmap som går 10 år frem og kigger holistisk på alt, virksomheden gør direkte og indirekte.


Mission, vision, forretningsplan og gameplan


Kunder såvel ansatte


Konkurrenter, leverandører, kunder, NGO'er, det offentlige osv.?


eksempelvis 1) forlænget levetid, 2) cirkulære værdikæder, 3) industriel symbiose, 4) genbrugsplatform


Eksempelvis ved at bruge Life Cycle Assesments (LCA) og lignende?



Nye produkter automatisk baseres på cirkularitet og bæredygtighed?


Via kurser, uddannelse og anden opkvalificering


Plan for at bruge alle verdensmål i løbet af eks. 15 år?

Uddyb gerne andet som I gør eller du gerne så I gjorde mere af, som ikke er på listen.

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Din stilling

Skriv hvilken stilling her

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Udfordringer med bæredygtighed på arbejdspladsen

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Uden marketingafdeling

Hvor lægger dit månedtlige marketingbudget henne?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Bruger I ekstern marketinghjælp?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hjælper I allerede kunder med grøn marketing?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvad får I ekstern hjælp til?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Budget

Hvor ligger dit månedtlige eksterne marketing og kommunikations budget henne?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvad mangler I af viden for at hjælpe kunderne med grøn marketing?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Samarbejde med andet bureau om Grøn Marketing

Ville I have lyst til at samarbejde med et andet bureau som specialiserer sig i Grøn Marketing?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvorfor ikke?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Hvad har I mest brug for hjælp til grøn marketing med?

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Gratis information

Ønsker du gratis information om grøn marketing og bæredygtighed? (maks. 1 mail om måneden)

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Book sparingssamtale

Uforpligtende og online

30 minutter gratis uforpligtende sparringssamtale om grøn marketing og bæredygtighed.
Book en online session herunder: 

calendly.com/tribemedia.dk

Skriv eller vælg for at gå videre

Næste trin

Sådan! Første del af Grøn Genvej er færdig.

Baseret på dine svar, bliver du sendt videre til en relevant side, hvor du nu mangler sidste niveau, som bliver lidt mere konkret. Her får du inspiration og mulighed for at få hjælp til Grøn Genvej.

Summary

Description Information Quantity Price
Discount :
Total :

Gå til næste niveau

to personer i en skov som laver grøn marketing for tribe media

Hvordan ser hjælpen ud?

Kursus i Grøn Marketing

Måske kommunikerer marketingafdelingen allerede de bæredygtige tiltag, virksomheden gør sig i. Spørgsmålet er, om det fulde potentiale er udnyttet, og om I er faldet i nogle faldgruber.

Priser og generel information

  • Maksimum 5 deltagere
  • Kurset tilpasses jeres virksomhed og tager udgangspunkt i jeres situation
  • Gratis early access til online Grøn Marketing univers (udkommer midt 2022)
  • Obligatoriske sektioner er: Bæredygtighed Overordnet samt Grøn Kommunikation
  • Forplejning og transport inkluderet
  • Priser / tre valgmuligheder:
    Introsamtale + 2 obligatoriske + 2 tilvalg + online opfølgning = 1 dag = 35.000 ex. moms
    Introsamtale + 2 obligatoriske + 4 tilvalg + fysisk og online opfølgning = 1.5 dag = 40.000 ex. moms
    Introsamtale + 2 obligatoriske + alle kurser + fysisk og online opfølgning = 2 dage = 49.000 ex. moms

Casevirksomheder

Alle sektionerne tager udgangspunkt i en casevirksomhed, vi har samarbejdet med at lave en Grøn Marketing videoserie, som udkommer midt 2022. Formålet har været at blande teori og praktisk for bedre forståelse.Virksomhederne inkluderer blandt andre: 
Naturli’, Peter Larsen Kaffe, Restaurant Flammen, LET’S SUSHI, Slow og Alifx. 

Tilmeldingsfrist

Vi tilbyder kurser indtil 31. marts, hvorfor frist for tilmelding er 28. februar. Faktura er der mulighed for at få i enten 2022 eller ’23.

Vi underviser dig i Grøn Marketing, strategi og indhold som skiller sig ud

Sammensæt dit kursus selv

Eller kontakt os og lad os hjælpe dig

Bæredygtighed overordnet og generelt

Hvad skal din virksomhed vide? Både hvad angår fortid, nutid og fremtid, og hvordan påvirkes din virksomhed mest?
Obligatorisk

Grøn kommunikation: Hvordan?

Certificeringer, green washing, green fatique, verdensmål og kreativt indhold. Hvordan gør du og hvor starter man?
Obligatorisk

Designfasen og forretningsmodeller

CO2 og bæredygtighed starter ved første produktidé. Heldigvis kan der opstå gode forretningsmuligheder.

Fremtidig lovgivning i din branche

Hvorfor og hvordan kan du udnytte det til din virksomheds fordel, samt bruge det effektivt i kommunikationen?

Partnerskaber med alle interessenter

Hvorfor og hvordan engagerer og laver I partnerskaber med retailers, suppliers, det offentlige og NGO’er?

Ambassadører er din vigtigste kommunikationsnøgle

Grønne ambassadører og rollemodeller internt såvel eksternt er essentielle. Sådan finder og engagerer du dem.

Virksomhedens grønne målgrupper

Hvilke findes, hvorhenne præcist og hvordan bruger du dem effektivt i din kommunikation såvel marketing?

Bæredygtig digital annoncering

Annonceringsplatforme bruger data og dermed energi i stor stil. Lær at bruge færre ressorucer såvel CO2

Få en grønnere hjemmeside til virksomheden

Hjemmesider bruger servere og datacentre = enorme mængder energi. Optimér siden og få tillige bedre UX.

Hvad med de specialiserede marketing services?

Hjælp til marketingafdelingen

Marketingafdelingen har travlt: Det ved vi godt. I har brug for at kunne lidt af det hele: Content, plan og strategi, analyser, grafisk design, salg og store kampagner og daglige vedligeholdelsesopgaver. Ja, vi ved det godt. Marketingafdelingen har utrolig travlt. En afdeling som ofte er undervurderet både hvad angår tid og vigtighed. Netop deraf har vi udvalgt nogle services herunder, som vi har erfaring med, kan afstresse og hjælpe marketingafdelingen yderligere.

Udvalgte services

Fleksibilitet er alt. Derfor har vi både faste aftaler såvel enkeltservices med virksomheder. I fællesskab finder vi ud af det. Vores erfaring er, vores kunder starter med enkeltservice, og dernæst får et tæt fast og månedtligt samarbejde.

Løbende sparring om Grøn Marketing

Bæredygtighed udvikler sig konstant med ny lovgivning, målsætninger og videnskab, hvilket naturligvis påvirker grøn marketing. Grøn Marketing er vores speciale, hvorfor vi får nyhederne, nærmest inden de er offentlige. Noget marketingafdelingen sparer tid og bekymring ved.

Grøn Marketing strategi og planer

Grøn omstilling kommer først, men selve rejsen er næsten vigtigere at fortælle om. Noget alt for mange brands tit glemmer at gøre. Derudover bliver strategi og planer nødt til at hænge tæt sammen med den bæredygtige rejse. Vi støtter marketingafdelingen på den rejse, og hjælper med at udnytte det fulde potentiale.

Video: Ud af boksen og bæredygtig

Ligesom bæredygtig omstilling kræver, man tænker ud af boksen, gør det samme sig gældende med video. Videoer bliver i dag produceret i massevis. Derfor ser vi ofte nogle lidt, ja, mindre underholdende videoer, og hvad er pointen så?

Bæredygtig kommunikation

Erfaring, kendskab til lovgivning og en masse nørderi gør, det ser nemt ud, når man laver indhold til web, SoMe og andet. Men det kan være svært som marketingafdeling at holde sig opdateret. Derfor hjælper vi med grøn kommunikation.

Testimonials

Sådan siger andre virksomheder om holdet bag

Vores service er ny og frisk, hvorfor du automatisk får en konkurrencefordel ved at være first-mover. Yderligere samarbejder vi med nogle af landets førende bæredygtighedseksperter: Den Grønne Marketing står vi selv for. Derudover kan du herunder høre, hvad vores eksisterende kunder siger om samarbejdet med os. 

Hvad får du ud af det?

Investering til fremtiden og i morgen

Din kerneydelse er det samme. Du får blot en ekstra dimension ovenpå i form af grøn marketing og bæredygtighed. Selvfølgelig ændrer kurset eller servicen ikke alt på én dag, men du står bedre rustet til fremtiden. Derudover kommer flere og flere virksomheder i gang. Rent faktisk arbejder 22% af Danmarks virksomheder strategisk med bæredygtighed i 2018. Tallet var 12% året før. Altså er gælder det om, ikke at komme bagerst i køen. 

For at alle lykkes, prøver vi at hjælpe så meget vi kan.

Du får følgende

  • Konkurrencefordel
  • Værditilførelse til dit brand
  • Service til fremtiden
  • Nye forretningsmuligheder
  • Konkret viden om bæredygtighed i forhold til marketing
  • Data til fremtidige beslutninger
  • Meget mere

Interesseret?

Styrk marketingafdelingen nu

Spørgsmål?

Kontakt Benjamin

Få gratis marketing og webanalyse

Indtast dine oplysninger, og vi vender tilbage snarest muligt, hvor vi snakker om, hvad du gerne vil have ud af din gratis analyse.

Glædelig jul og tak for et godt samarbejde

Uanset hvor meget eller lidt vi har talt sammen dette år, betyder vores samarbejde stadig meget for os hos stammen.

Derfor vil vi gerne give en eller anden speciel julegave, som måske kan hjælpe dig i 2022. 

40% rabat på en video eller foto til hjemmesiden eller sociale medier.

Gaven kan afhentes på vores kontor dalbygade 40U 1. sal eller du kan booke en online samtale i min, Benjamin, kalender.

Glæder mig til, vi tales ved. God jul!