Facebook annoncering på Webshops (10 råd)

Del artiklen

Mange er ofte i tvivl om, hvordan man sælger produkter på Facebook og hvordan man laver Facebook annoncering. Hvis du ønsker at skabe en større indtjening igennem Facebook, men ikke ved hvordan og hvorledes du skal gribe denne opgave an, så følg disse 10 råd:

  • MULTI-PRODUCT ANNONCER

Med Multi-Product ads kan du lave en annonce, hvori der vises tre forskellige produkter – både på desktop og mobil. Hvis vi antager, at du driver en webshop, som sælger børnelegetøj. Din webshop får dagligt 50 besøgende fra Facebook, men i gennemsnit så køber kun 15 besøgende ugentligt – det vil sige, at 35 besøgende konverterer ikke. Du kan dermed lave en Custom Audience af disse 35 besøgende (husk at ekskludere “tidligere købere”), og målrette en MULTI-PRODUCT Carousel annonce til præcist denne målgruppe med forskellige børnelegetøj. På denne måde kan du forøge click-through-rate og reducere cost-per-acquistion.

Dette er årsagen til, at jeg synes, at MULTI-PRODUCTS er et fascinerende værktøj, som flere eCommerce virksomheder skal gøre brug af. Det skader aldrig at minde dine kunder om, hvad de går glip af, hvis de ikke køber et produkt. Husk dem på det med MULTI-PRODUCT Carousel annonce.

FORDELENE ved at benytte MULTI-PRODUCT annoncer er:
– Du giver dine kunder mulighed for at se flere produkter på en gang!
– Du forøger konverteringsraten (conversion rate)
– Du kan fremhæve fordelene ved et produkt med en annonce’

  • SKIL DIG UD FRA MÆNGDEN!

Facebook-brugers nyhedsfeed er altid fyldt med en masse støj! Sørg for, at du ikke er en af dem, som bidrager til denne støj.

Fang din målgruppe ved at trække dem med ind i dine annoncer.

Din annonce-tekst og billede skal kommunikere med din målgruppe.

En måde at gøre dette på er at inkludere emojis. Facebook-brugere gøre brug af emojis, når de ønsker at udtrykke følelser og det SAMME kan du gøre.

  • GØR BRUG AF EN TILTRUKKET CALL-TO-ACTION KNAP!

Du kan vælge imellem ni forskellige Call-To-Action knapper. Sørg for at vælge den helt rette, som passer til annoncens formål.

  • GØR BRUG AF TILTRÆKKENDE BILLEDER!

Aldrig gør brug af lav-kvalitets billeder.

Brug iøjespringende billeder, som vækker opmærksomhed.

Høj-kvalitets billeder er tydelige og præget af farver.

  • FÅ DINE FØLGERE TIL AT DELE INDHOLD!
  • Brug Facebook annoncering til at lave indhold, som dine følgere kan dele med deres venner.
  • Dette er med til at konverterer to potentielle købere på en gang!

Du kan tilbyde dine kunder et tilbud på bestemte produkter, og hvis de kommenterer på opslaget, så får deres ven/veninde også tilbud på produktet.

  • LAV KONKURRENCER!

Mennesker elsker at vinde. Derfor kan du med en eller adskillige facebook konkurrencer tilbyde denne mulighed, og øge engagement på din konto. Med det sagt, så kan det argumenteres for, at en konkurrence ikke giver din facebook konto den rette engagerende signaler. Med det menes, at de fleste oftest glemmer din virksomhedsprofil, så snart at konkurrencen er forbi. På denne måde får du ikke skabt den rette relation til dem, som deltager i konkurrencen. Men Facebook er et oplagt medie at afholde konkurrencer på og generere salg ud af det.

Husk derfor altid på, hvad dit mål er.

  • LAV FLERE “OFFERS”!

Facebook offers er en alternativ måde at sælge sine produkter.

Facebook offers er effektive, fordi Facebook-brugere skal gå til din hjemmeside for at aktivere dem.

Derfor er sandsynligheden for at de køber noget meget større.

  • BRUG APPELLERENDE ORD I OVERSKRIFTEN!

Husk at bruge ord i annoncens overskrift, som danner basis for at den, der læser annoncen, skal reagere.

Det handler om at skabe en overskrift som råber efter læseren, at han/hun skal trykke på annoncen.

  • BRUG VIDEOER I ANNONCER!

Et alternativ til billeder er Facebook videoer!

Videoer kan noget andet end billeder kan. Vi kan mærke, føle og se produktet fra samtlige sider og få et 360 graders indblik i produktets funktioner.

Sørg for at dine videoer er mobil-venlige, fordi største delen af Facebook-brugere, som konsumerer videoer, er igennem mobilenheder.

  • STYRK FORHOLDET TIL NUVÆRENDE KUNDER!

Custom Audiences er en fantastisk måde at lave liste af mennesker, du ønsker at målrette dine annoncer til.

En måde hvorpå du kan belønne dine følgere på, er, at belønne de følgere som deler din virksomheds opslag, nyheder, videoer og billeder.

De spreder ordet videre. Derfor er det nu tid til at give tilbage til dem!

Det var de 10 råd til, hvordan WEBSHOPS kan opnå resultater på Facebook. Med Facebook annoncering kan du opnå hurtige og effektive resultater, HVIS det gøres på den rette måde.

Du vil måske også kunne lide

grønne buzzwords

Grønne buzzwords og SEO

Hvad er det vigtigste, du skal huske, når du bruger grønne søgeord? Først og fremmest…

grønne ambassadører med Henrik fra Naturli' som sidder i en cykel

Grønne ambassadører: Best practice

Formår du at gøre vegansk livsstil cool, har du virkeligt gjort et eller andet rigtigt….

a man in glasses is standing on a rooftop with the words budskaket

Vidensvirksomhed og bæredygtighed: no go?

Vidensvirksomhed og bæredygtighed: no go? Kæmpe go! Selvom det ikke virker oplagt, kan man nemlig…

Skal vi arbejde sammen?

Udfyld formularen, så kontakter vi jer hurtigst muligt. 

Glædelig jul og tak for et godt samarbejde

Uanset hvor meget eller lidt vi har talt sammen dette år, betyder vores samarbejde stadig meget for os hos stammen.

Derfor vil vi gerne give en eller anden speciel julegave, som måske kan hjælpe dig i 2022. 

40% rabat på en video eller foto til hjemmesiden eller sociale medier.

Gaven kan afhentes på vores kontor dalbygade 40U 1. sal eller du kan booke en online samtale i min, Benjamin, kalender.

Glæder mig til, vi tales ved. God jul!