Hjælp til Facebook annoncering
Mange er ofte i tvivl om, hvordan man sælger produkter på Facebook og hvordan man laver Facebook annoncering. Hvis du ønsker at skabe en større indtjening igennem Facebook, men ikke ved hvordan og hvorledes du skal gribe denne opgave an, så følg vores Facebook annoncering guide, der tager dig igennem vores 10 bedste råd:
Facebook annoncering guide
MULTI-PRODUCT ANNONCER
Med Multi-Product ads kan du lave en annonce, hvori der vises tre forskellige produkter – både på desktop og mobil. Hvis vi antager, at du driver en webshop, som sælger børnelegetøj. Din webshop får dagligt 50 besøgende fra Facebook, men i gennemsnit så køber kun 15 besøgende ugentligt – det vil sige, at 35 besøgende konverterer ikke. Du kan dermed lave en Custom Audience af disse 35 besøgende (husk at ekskludere “tidligere købere”), og målrette en MULTI-PRODUCT Carousel annonce til præcist denne målgruppe med forskellige børnelegetøj. På denne måde kan du forøge click-through-rate og reducere cost-per-acquistion.
Dette er årsagen til, at jeg synes, at MULTI-PRODUCTS er et fascinerende værktøj, som flere eCommerce virksomheder skal gøre brug af. Det skader aldrig at minde dine kunder om, hvad de går glip af, hvis de ikke køber et produkt. Husk dem på det med MULTI-PRODUCT Carousel annonce.
Fordelene ved at benytte MULTI-PRODUCT annoncer er:
– Du giver dine kunder mulighed for at se flere produkter på en gang!
– Du forøger konverteringsraten (conversion rate)
– Du kan fremhæve fordelene ved et produkt med en annonce
SKIL DIG UD FRA MÆNGDEN!
Facebook-brugers nyhedsfeed er altid fyldt med en masse støj! Sørg for, at du ikke er en af dem, som bidrager til denne støj.
Fang din målgruppe ved at trække dem med ind i dine annoncer.
Din annonce-tekst og billede skal kommunikere med din målgruppe.
En måde at gøre dette på er at inkludere emojis. Facebook-brugere gøre brug af emojis, når de ønsker at udtrykke følelser og det SAMME kan du gøre.
GØR BRUG AF EN TILTRUKKET CALL-TO-ACTION KNAP!
Du kan vælge imellem ni forskellige Call-To-Action knapper. Sørg for at vælge den helt rette, som passer til annoncens formål.
GØR BRUG AF TILTRÆKKENDE BILLEDER!
Aldrig gør brug af lav-kvalitets billeder.
Brug iøjespringende billeder, som vækker opmærksomhed.
Høj-kvalitets billeder er tydelige og præget af farver.
FÅ DINE FØLGERE TIL AT DELE INDHOLD!
- Brug Facebook annoncering til at lave indhold, som dine følgere kan dele med deres venner.
- Dette er med til at konverterer to potentielle købere på en gang!
Du kan tilbyde dine kunder et tilbud på bestemte produkter, og hvis de kommenterer på opslaget, så får deres ven/veninde også tilbud på produktet.
LAV KONKURRENCER!
Mennesker elsker at vinde. Derfor kan du med en eller adskillige facebook konkurrencer tilbyde denne mulighed, og øge engagement på din konto. Med det sagt, så kan det argumenteres for, at en konkurrence ikke giver din facebook konto den rette engagerende signaler. Med det menes, at de fleste oftest glemmer din virksomhedsprofil, så snart at konkurrencen er forbi. På denne måde får du ikke skabt den rette relation til dem, som deltager i konkurrencen. Men Facebook er et oplagt medie at afholde konkurrencer på og generere salg ud af det.
Husk derfor altid på, hvad dit mål er.
LAV FLERE “OFFERS”!
Facebook offers er en alternativ måde at sælge sine produkter.
Facebook offers er effektive, fordi Facebook-brugere skal gå til din hjemmeside for at aktivere dem.
Derfor er sandsynligheden for at de køber noget meget større.
BRUG APPELLERENDE ORD I OVERSKRIFTEN!
Husk at bruge ord i annoncens overskrift, som danner basis for at den, der læser annoncen, skal reagere.
Det handler om at skabe en overskrift som råber efter læseren, at han/hun skal trykke på annoncen.
BRUG VIDEOER I ANNONCER!
Et alternativ til billeder er Facebook videoer!
Videoer kan noget andet end billeder kan. Vi kan mærke, føle og se produktet fra samtlige sider og få et 360 graders indblik i produktets funktioner.
Sørg for at dine videoer er mobilvenlige, fordi størstedelen af Facebookbrugere, som konsumerer videoer, er igennem mobilenheder.
STYRK FORHOLDET TIL NUVÆRENDE KUNDER!
Custom Audiences er en fantastisk måde at lave en liste af mennesker, du ønsker at målrette dine annoncer til.
En måde hvorpå du kan belønne dine følgere på, er at belønne de følgere som deler din virksomheds opslag, nyheder, videoer og billeder.
De spreder ordet videre. Derfor er det nu tid til at give tilbage til dem!
Det var de 10 råd til, hvordan WEBSHOPS kan opnå resultater på Facebook. Med annoncering på Facebook kan du opnå hurtige og effektive resultater, HVIS det gøres på den rette måde.
Priser på Facebook annoncering
Men hvad koster det at lave annoncering på Facebook? Det evige spørgsmål, som er yderst relevant, men også svært at give et præcist svar på. Det kommer nemlig helt an på, hvad du er ude efter. Det gode ved Facebook ads er, at du kan opsætte det ud fra dit budget. Man kan derfor starte småt med et par få hundrede kroner eller skrue helt op for budgettet. Det hele kommer altså an på din målgruppe, annoncetype og hvor meget du vil eksponere dine kampagner i nyhedsfeedet.