Om stammen

Grøn Marketing eller Grøn Vaskning?

Vi er en flok mennesker som kæmper for at gøre en forskel. Til sammen udgør vi stammen i TRIBE Media. For os betyder det utrolig meget, du ved, hvem vi er – både hver især og sammen som stamme.

Ikke blot ved navn. Nej, vi ønsker at gøre det mere personligt. Derfor har vi gjort os umage for at præsentere os og give dig indblik i, hvad vi er for nogle grønne marketing og web nørder.

Hvad gør TRIBE for bæredygtighed?

Først og fremmest håber vi at kunne inspirere - ikke pege fingre. Derfor har TRIBE selv implementeret tiltag for at gøre en forskel. Vi er langt fra i mål - men vi er startet på rejsen.

TRIBE har én hjertesag – grøn omstilling! For os handler bæredygtighed om at gøre noget hele vejen rundt for klima, miljø, biodiversitet såvel sociale aspekter. Derfor deltager vi alle, både individuelt og sammen, i kampen om en mere bæredygtig verden. Helt konkret har TRIBE implementeret en række tiltag.

Når vi køber aktier via virksomheden, støtter vi udelukkende grønne virksomheder.
Når vi donerer til gode formål vælger vi kun foreninger og fonde, som har et bæredygtigt fokus.

Primært støtter vi hvert år grønne start- og scale ups. Blandt andet We Use. Derudover støtter vi også organisationer som støtter sociale tiltag. Eksempelvis Mind Your Own Business, som hjælper unge i boligområder via iværksætteri eller Fonden For Entreprenørskab, som fremmer iværksætteri og innovation på ungdomsuddannelserne.

2021 bliver året, hvor stammen planter Danmarks første Lommeskov. Skoven bliver lavet på metoden udviklet af professor Miyawaki, og er specielt designet til at fremme biodiversitet. Vores målsætning er at støtte med 4 Lommeskove årligt fra 2022.

Når stammen mødes til firmafest, har frokostmøde eller lignende, bliver der udelukkende købt plantebaseret mad til alle ansatte. Produkter fra dyr er naturligvis velkomne, men det står for egen regning (-:

Så snart vi kan, køber vi genbrugsmøbler og udstyr. Kontoret har genbrugsmøbler, og samtidig sørger stammen for hævesænkeborde og skærme til hver enkelt medarbejder på kontoret såvel hjemmearbejdspladsen. Derudover har vi video- og fotoudstyr, som vi tillige altid prøver at undersøge, om vi kan købe brugt. Her er vi langt fra i mål, da kvalitet altid kommer først, hvorfor brugt videoudstyr ikke altid er tilstrækkeligt.

Selvom vores hjemmeside “kun” udleder, hvad der svarer til 2 træer om året, har vi faktisk plantet en 2030skov på 16m2, hvor der er 60 planter. Derudover er vores mål at lave to 2030skove om året på 50m2, hvor der i hver vil være 150 planter.

Road map / milepælsplan frem mod 2030

Nedenstående er stammens vej til selv at være et mere bæredygtigt marketingbureau.
Hvert år opdaterer vi planen samt redegører for, hvor langt vi er kommet.

2022
Materialegenanvendelse
Reparere og upcycle alt vores eget hardware (møbler + elektronik)
Upcycling hos TRIBE Media

Udfordringer for implementering 
Hvis der ikke findes reservedele
Noget ikke virker optimalt grundet fejl

Succeskriterier
Bruge tid på at søge på upcycling

2023
Rent vand
Påvirke udlejer til aktiv indsats

Udfordringer for implementering 
Pris. Hvis det er dyrere for udlejer → skal vi så betale?

Succeskriterier
Får udlejer overtalt til at lave en plan + starte med at implementere eks. vandbesparer, undgå sprøjtegift ved ukrudtbekæmpelse og bruge miljøvenlige rengøringsmidler

2024
Affaldshåndtering
Ansatte får kursus til affaldssortering
upcycling af produkter hos TRIBE

Udfordringer for implementering
At ressourcesortering ikke betyder lige meget for alle mennesker. 

Succeskriterier
At alle medarbejdere bliver mere bevidste om ressourcesortering, og hvor meget det rent faktisk kan gavne miljøet. 

2025
Rent energi
Få klienter til at bruge grøn strøm
rent energi

Udfordringer for implementering 

Tab af kunder
Svært at overtale kunder til at implementere det
Hvordan formidler vi kravene på en god måde?
Vil kunder ændre disse ting for at kunne arbejde med os?

Succeskriterier
At kunderne efterspørger grøn strøm

2026
Materialesundhed
Alle materialer vi anvender er fri for skadelige stoffer for mennesker og natur
materialesundhed tribe media

Udfordringer for implementering 
Finde et dækkende kursus til medarbejdere samt implementering i hverdagen.

Succeskriterier

At alle nye såvel nuværende genstande vi bruger er fri for skadelige stoffer.

2027
Social ansvarlighed
100% fairtrade produkter, når muligt
social ansvarlighed tribe media

Udfordringer for implementering
Troværdighed og tilgængelighed.

Succeskriterier
Uanset køb, småt som stort, tjekker vi tilgængeligheden for fairtrade.

2028
Transport
Sponsorere bus- og togbillet til kunder, der kommer til møde på kontoret
bæredygtig transport tribe media

Udfordringer for implementering
Hvis kunder ikke har lyst eller vilje til at tage toget til møder.

Succeskriterier
Hvis vi kan motivere kunder til at tage toget/bussen frem for bilen. Samkørsel kunne være godt alternativ.

2029
Emballage
Være 100% cirkulære med emballage, når muligt
emballage håndtering tribe media

Udfordringer for implementering
Svær udfordring. Gælder om at aktivt at tjekke producenterne og se, hvordan de håndterer emballage.

Succeskriterier
Dokumentere vores håndtering af emballage. Dermed kan vi også bruge det i vores kommunikation, og det viser transparens.

2030
Transport
Kræve kunder benytter bæredygtig transport
elektrisk offentlig transport tribe media

Udfordringer for implementering
Hvis kunden ikke deler vores værdisæt, såvel lavpraktiske udfordringer.
Tab af kunder - både eksisterende og nye.

Succeskriterier
Optimale ville være at have det som et krav, inden samarbejdet påbegyndes, hvilket kan lede til tab af en potentiel kunde, hvorfor det i nogle tilfælde måske giver mere at introducere det i løbet af samarbejdet.

Ovenstående var blot et lille udvalg af vores omfattende milepælsplan frem mod 2030. Se resten af planen her og tag gerne selv inspiration eller kom med feedback til os.

Hvem er TRIBE Media?

Mød stammens høvdinge herunder

Inspirere andre er vigtigt for os – pege fingre hjælper ikke noget. 

Derfor har vi lavet vores om-sektion lidt anderledes. Hver medarbejder fremhæver hvilken indvirken hver person har på klima, miljø og bæredygtighed med 3 ting, som gør en positiv forskel og 3 ting, som kunne gøres bedre.

Dermed ser du også, vi langt fra er perfekte. Det illustrerer godt, hvorfor vi startede Grøn Marketing

Alle er velkomne. Alle kan gøre en forskel. Vi alle skal blot starte et sted, og kommunikere rejsen.

Benjamin Bosman Knutsson Eg

Green CMO / marketingchef

et billede af benjamin bosman knutsson eg fra TRIBE Media

Udover jeg elsker digitale værktøjer, marketing og kommunikation, har jeg en grøn ild brændende indeni. I min verden hænger marketing og bæredygtighed sammen, fordi det kan hjælpe virksomheder strategisk. Netop derfor udviklede vi Grøn Genvej. Hvorfor har jeg valgt ovenstående 3 positive ting? Fordi jeg fandt ud af, det er den nemmeste måde, en privatperson kan gøre den største forskel for klima-, miljø- og biodiversitetskrisen. Næste trin bliver at købe en Tesla (-:

Nicolai Lyhning Jensen

Webudvikler

Teknik, computere og webudvikling kan jeg egentlig ikke få nok af. Min interesse for det tekniske kommer måske fra min far som er urmager og som i over 25 år drev sin forretning Ole Jensen Ure i Kolding. Hele min barndom er jeg nemlig vokset op med, at man reparerer i stedet for at købe nyt. Forskellen på min far og jeg er dog, at det digitale fylder meget mere hos mig. Derfor kan jeg også godt lide at bygge og reperare hjemmesider.   

Louise Bosman Knutsson Eg

Dataanalytiker og tekstforfatter

Til dagligt arbejder jeg hos Ewii Energi som analytiker, hvor jeg leger med grøn energi og omstilling. Med andre ord spiller det bæredygtige aspekt en stor rolle for mig.
Hos stammen er jeg ejer, dataanalytiker og hjælper med de strategiske beslutninger. Derfor betyder det meget for mig, at TRIBE er et sted, hvor alle kan være præcist som de er, tilpasset deres liv og hverdag. Derudover kan jeg rigtig godt lide at lave tekstforfatning, hvilket jeg hjælper drengene med af og til. (-: 

Rasmus Flohr Pedersen

Video- og fotograf

Udover at være video- og fotograf hos stammen, har jeg studeret på IBC i Kolding. Her lærte jeg om økonomi men også informationsteknologier, hvorfra min interesse i video måske er kommet fra. Derudover legede jeg med min egen YouTube kanal, da jeg var yngre, hvorfor historiefortælling ved hjælp af et kamera altid har fyldt meget i mit liv. Med hensyn til det bæredygtige er jeg måske ikke den mest grønne. Til gengæld tænker jeg over det i min hverdag, og er glad for, jeg stadig kan være en del af TRIBE på trods af, jeg ikke er sådan en plante-hippie ligesom nogle af de andre (-: 

Line Raeder Berndsen

Webdesigner

Udover at arbejde med webdesign hos TRIBE Media, har jeg studeret til Multimediedesigner i Kolding. Gennem uddannelsen blev jeg bekræftet i, at den kreative side med webdesign var det jeg holdt af at arbejde med. I hverdagen ligger miljøet og bæredygtighed i baghovedet, i forhold til madaffald og sortering, at spare på vandet, samt transportmulighederne fra a til b.

Clara Barsøe Jeppesen

Kommunikationsmedarbejder

Jeg er stammens kommunikationsmedarbejder og som navnet hentyder, står jeg for en del af kommunikationen hos TRIBE og alt kreativt der medfølger.

Kommunikation er en virksomheds vigtigste værktøj og derfor synes jeg, at jeg har den mest interessante stilling her i virksomheden. Ved siden af studiet, læser jeg på mit sidste semester som markedsføringsøkonom på IBA Erhvervsakademi, hvor jeg efter sommeren læser videre med fokus på marketing.

Bæredygtighed fylder i min hverdag i den forstand, at jeg går ind for en bæredygtig og sund kost, som er godt for både kroppen og miljøet. Derfor er økologi og frilandskød nok mit mest bæredygtige valg i hverdagen. Ikke nok med at sund og bæredygtig kost er et vigtigt emne på flere parametre, så er det også et naturligt og let valg de fleste kan være med på, hvis de vil omstille sig til en mere bæredygtig hverdag.

Mie Bonde Georgi

Studentermedhjælper

Jeg er en af stammens kreative hoveder. Til dagligt studerer jeg Kommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, hvor jeg gennem min uddannelse bliver præsenteret for forskellige værktøjer, som gavner mig i mit arbejde hos TRIBE. Jeg brænder for SoMe og tekstskrivning, og jeg elsker at finde på fjollede nye måder at tænke grøn marketing. Hos TRIBE er min deltids stilling også som mor for drengene, så opgaverne kommer i mål og til tiden. 

Jeg tænker bæredygtighed i min hverdag i forhold til genbrug og madspild, men jeg føler helt klart, at vi alle kan lære mere omkring bæredygtighed helt generelt.

Skal vi arbejde sammen?

Udfyld formularen, så kontakter vi jer hurtigst muligt. 

Få gratis marketing og webanalyse

Indtast dine oplysninger, og vi vender tilbage snarest muligt, hvor vi snakker om, hvad du gerne vil have ud af din gratis analyse.

Glædelig jul og tak for et godt samarbejde

Uanset hvor meget eller lidt vi har talt sammen dette år, betyder vores samarbejde stadig meget for os hos stammen.

Derfor vil vi gerne give en eller anden speciel julegave, som måske kan hjælpe dig i 2022. 

40% rabat på en video eller foto til hjemmesiden eller sociale medier.

Gaven kan afhentes på vores kontor dalbygade 40U 1. sal eller du kan booke en online samtale i min, Benjamin, kalender.

Glæder mig til, vi tales ved. God jul!